Sabaidee vanuit Laos!

4 februari 2023 - Tad Lo, Laos

Met de nachttrein naar Ubon Ratchathani. Een stad in de Isaan vlakbij de grens met Zuid Laos. Dat is het doel. In 2018 deden we noord en midden Laos.  Het stukje Zuiden ontbrak nog en daar we "maar" 45 dagen aaneengesloten in Thailand mogen blijven, is het nu dé moment om deze regio te gaan verkennen.

Een motor loop over het Bolaven plateau stond al lang op het verlanglijstje.

Eerst Ubon, een stad vol "Wats", Thaise benaming voor een tempel. Weinig witneuzen, fijne ligging aan de Mum rivier, koel zonnig weertje en nog belangrijker lekker eten! Beetje rondgehangen en wat gestudeerd.

Donderdag 2 februari stempelde de Thaise douane dame ons uit, 15 minuten later stond het visum van Laos ingeplakt in onze paspoorten. Uiteraard na het passeren van de kassa! 45 minuten verder ligt Pakse, de 4de grootste stad van het land maar komt eerder over als een slaperig,stoffig uit de kluiten gewassen dorp. Veel guesthouses en faciliteiten voor de echte backpackers. Pakse is immers het vertrekpunt van de Bolaven loop. Het voelt voor het eerst drukker aan dan Thailand. In één keer worden we omringd door vooral Franse jeugd waar Hans de vader van kon zijn 🤣. Ons aankijkend van "hoe denken jullie dit klaar te spelen met 3 ondertussen niet meer zo innimieni kinderen". Wij weten wel beter en zijn reeds getraind in het met 3 , 4 of zelfs 5 op één brommer rijden. Voor deze trip huren we wel 2 stuks hoor, geen paniek! 😉

Terwijl ik dit schrijf lig ik ergens in een Latiaans dorp, voor de liefhebbers Tad Lo genoemd, te luisteren naar de tropische regen die op ons hutje tikt.  Dag 1 van de loop hebben we vandaag gereden.  De rest van Laos is voor de volgende post.

Bye bye for now.

1. Robert:
    Vind ik gewoon prachtig 👏👍
  2. Walter geudens:
    4 februari 2023
    Heel mooie foto's het is er heel mooi ik wens jullie dan ook het allerbeste en geniet er van. Hier van uit de baalse hei in Turnhout waar het weer dan ook veel minder goed is. Groetjes Walter.
  3. Jean-pierre Vervondel:
    Enjoy with pleasure
  4. Moeke en voke:
    5 februari 2023
    Weeral toppie, genieten maar ! 👍🏻😁
  5. Julie:
    5 februari 2023
    het zijn allemaal heel mooie foto's
  6. Koen:
    6 februari 2023
    vertel eens wat meer over wat je allemaal eet!
  7. Julie:
    7 februari 2023