Start van het jaar der Konijnen

28 januari 2023 - Hua Hin, Thailand

Opgestaan nog niet wetend waar we de volgende nacht zullen doorbrengen. Rond check out tijd beslisten we de bus naar Bangkok te nemen en settelden we ons in een super gaaf guesthouse temidden van de Chinese buurt Yaowarat. Samen met een massa andere feestvierders luidden we het Chinese Nieuwjaar in. Het jaar van het Konijn!

We video belden met onze maatjes die ons binnenkort voor even komen vergezellen. Afhankelijk hun reisvoorkeuren - lees Noord of Zuid Thailand - reizen wij nu verder.  Samen doen we Noord dus wij naar het Zuiden nu. We spoorden naar Pranburi, Pak Nam Pran. Mooi resortje aan het strand, huurden een scooter en keken wat rond. In deze regio is de visvangst de bron van inkomsten. We bekeken het afladen en sorteren van de vis en proefden er uiteraard van. Mooie rustige kuststrook, Thailand 20 jaar geleden, voor ons iets te chill dus verkasten we naar het Benidorm van Thailand, Hua Hin. Niet negatief bedoeld, we ´waren hier al meermaals, telkens hadden we het naar onze zin, maar nu valt het op hoeveel 70plussers er hier rondlopen. De kids zeggen als we toekomen in het hotel - allez we zijn terug in het bejaardentehuis- 😄. Alle gekheid op een stokje, we zijn hier graag. Modern en authentiek, beide zijn hier te vinden. Nu we zo dichtbij zijn, willen we natuurlijk ook olifanten spotten in Kuiburi National park. Iets waar ik al veel over gelezen en gehoord had, zo'n 1,5 uur rijden vanuit Hua Hin. Je mag niet op eigen houtje het park in. Een pick up jeep huren dus vanwaar je uit de bak het wild kan spotten. We hadden geluk en konden  een 8-tal olifanten van nabij observeren.  Grote familie met 2 baby's.  Ook een kleine kudde gaurs kruisten ons pad  Grote kwetsbare koe/buffel soort die verlegen en moeilijk te benaderen is.

Ontspannen en afkoelen deden we in het Black mountain waterpark. Het leek alsof we het hele park hadden afgehuurd. De eerste uurtjes waren er een 25 tal gasten. Na de middag waren we de enige. Binc zei telkens - papa zoiets wil ik thuis ook in de tuin- 😃

Vandaag houden we een stranddag en tegen zondagavond moeten we in Bangkok zijn. De nachttrein vertrekt om 21u05 naar....?

Volgende keer meer 🙂

Joke & Co

1. Nancy:
    What a life! Enjoy!! 🌞
  2. Anne cavents:
    Wat een leuke foto's !
    Het lijkt me een super vakantie, leuk gezinnetje ook hè!
    Ik geniet mee van jullie plezier ,
    Zalig.
    En er komen nogveel dagen he ! 👍😘
  3. Oma opa:
    👌👌👌👋👋👋
  4. Ine:
    Wat leuk allemaal! Geniet zo verder van jullie reis 🤗🤗🤗
  5. Moeke en voke:
    29 januari 2023
    Weeral leuke foto's en filmpjes 👍🏻
  6. Moeke en voke:
    29 januari 2023
    En de blog ook weer prima, zo leren wij Thailand ook een beetje kennen 😉🤗
  7. Koen:
    30 januari 2023